OLEN NÜÜD LOOMAARSTI ABILINE!

 Hei hei! 

Olen nüüd ametlikult loomaarsti abiline! 😇 Lubasin rääkida eksamist. Eksam algas mul 05.02.2021 ja kell 9:00 hommikul. Naljakas on see, et kui ma õppisin hobuhooldajaks, siis eksam oli täpselt samal kellaajal ning samuti 5ndal! (milline kokkusattumus!) 

Üllatavalt kombel ei olnud mul väga suurt närvi sees. Võtsin pileti. Piletiks osutuks minul varsa esmanehooldus ja koera ovariohüsterektoomia kuni opini. Varsa esmanehooldus oli kirjeldav ja koera ovariohüsterektoomia kuni opini oli praktiline.

Varsa esmanehoolduses panin kõik kirja, mida vaja teha on ning samuti tuli see kasuks,  et olin eelnevalt õppinud hobuhooldajaks. Varsa esmasehoolduse kohapealt on tähtis see, et puhastad ära varsa ninasõõrmed looteveest, kuivatad teda, paned rinnakule ning annad talle ära ternespiima ja siis paned varsa mära alla piima imema. Ja nii märavarsa kui ka täkuvarsaga pead vaatama, et ta teeks ära esimese mekooniumi ehk esimese väljaheite. Samuti on täkkvarsa puhul see oluline, et uriin saaks normaalselt tulla. Lisaks kui on nii, et varsa jalaseis pole päris õige, siis tuleks panna lahasesse, et õiget jala asendit saada. 

Järgmiseks ülesandeks oli mul kõik vaja valmis panna koera ovariohüsterektoomia opiks. Pidin valmis panema kõik instrumendid. Skapellist kuni veresoone sulgurini. Lisaks pidin läbi mängima selle osa, kui loomaomanik tuleb loomaga kliinikusse ja mina kui loomaarsti abilisena küsin ega lemmikloom pole midagi söönud. Kui lemmik tuleb opile, siis ei tohiks ta söönud olla. Väldimaks seda, et lemmikloom hakkaks oksendama. Seejärel läheb lemmikloom kaalule, et saaks vastav kogus ravimeid manustada talle. Järgmisena on sedatsioon, karvade pügamine, deso + pesu, kanüüli panek jnejne. 

Kui eksam oli läbi, siis istusin diivani peale. Üks eksamineerja tuli ja ütles, et sain hästi hakkama. Oleksin kohe võinud arvata sellest, et sain eksami läbitud aga ikkagi hakkad üle mõtlema. 😃


Comments

Most popular posts