LOOMAARSTI ABILISE PRAKTIKAD

Wow, olen nii kaua blogist eemal olnud, et isegi Blogger`i platvorm on uuenduse läbinud, crazy! 😀

Ilmselt teate, et õpin loomaarsti abiks ja üks suur suur osa on selle juures see, et peame olema läbinud ka praktikad. Nii suurlooma kui ka väikelooma praktikad.

Esimeseks suurloomaks valisin hobuse! Olin alguses kahevahel kas võtta hobune või lammas. Jäin hobuse juurde ikkagi pidama. Praktika kohaks valisin Saare tallid, hobustegünekoloogiakeskuse (kui õppisin hobumajandust, siis valisin selle praktikakoha ka teisel kursusel) . Seega olin sealse elu-oluga juba vägagi tuttav 😊 .

Mis minu tööülesannete hulka siis kuulusid?

✰ Hommikul oli hobuste väljaviimine karjamaale, siis bokside tegemine (ikka kogu kupatusega- koos allapanuga ja puha) , osad hobused tulid sisse juba kella kahest peale seda oli paar tundi vaba ja selle vaba aja kulutasin õppimisele.

✰ Kell seitse tulid kõik hobused sisse ja heinad neile ette boksidesse ning seejärel jõusööda andmine.


✰ Väga tihti sain hobustele süste teha, loomulikult ainult neile kellele vaja oli.

✰ Paar noorhobust oli ruunatud seega sain kastreerimise haavasi puhastada külma veega, pigistada kubemepiirkonnast, et ikka kõik nõred haava seest välja tuleksid ilusti.
Hobuste juures on see eripära, et ükskõik mis haavaga on tegemist, sealt tuleb alati nõret.

✰Kuna tegemist oli hobuste günekoloogiakeskusega, siis sain ka mära vaginaalselt katsuda, tema emakat jne. See kogemus oli väga lahe! Samuti olin juures, kui mära poegis, sain poegmisabi osutada. Viisin kruusi ja süstla loomaarstile, et saaks võtta märalt ternespiima ja varsale anda.



                                                       (Läänemaa kass Täpi 🐱)

Teiseks kohaks valisin veised Läänemaal. Kuna loomaarst kelle enda praktikajuhendajaks valisin töötab nii väikeloomadega kui ka suurloomadega (peamiselt veistega), siis saan tema käest nii suurloomapraktikat kui ka väikeloomapraktikat samaaegselt. Jällegi olen selle praktikakohaga mega rahul! 😇

Minu tööülesanded Läänemaal?

✰ Esimesel päeval oli hommikul kohe laudas vasikate nudistamine (nudistamine on vasikatel sarvede maha võtmine, et nad üksteisele ja inimestele tulevikus haiget teha ei saaks) . Loomaarst nudistas ja mina pügasin ning vaatasin, et vasikatel poleks lisa nisasid. Hetkel olen leidnud paaril vasikal lisa nisasid, mille siis loomaarst on eemaldanud. Olen saanud süste veistele teha jne.

✰ Kliinikus olen saanud loomi kinni hoida, et ilusti kõik vajalikud protseduurid tehtud saaks. Kõhu alt pügada, küüsi lõigata. Koertele ja kassidele silmatilku panna operatsiooni ajal, et silmad ära ei kuivaks. Loomi kaalu peale panna jne. Loomi lauale tõsta ja palju muud.  Loomulikult ka peale igat patsienti tuli lauda puhastada.  Neid asju on veel mida olen teinud aga kõike ei hakka kirjutama - läheks liiga pikaks ära. 😄

Siiamaani olen Läänemaa praktika kohaga väga rahul! 😇


Järgmine kuu olen Tallinnas väikelooma praktikal ja juuli kuu olen Tartus samuti väikelooma praktikal. Kas võiksin nendest praktikadest ka kokkuvõtvalt kirjutada? 😉













Comments

  1. Minul oli küll väga huvitav lugeda. Kirjuta ikka jah, kui viitsid! 😉

    ReplyDelete

Post a Comment

Most popular posts